تحولات لبنان و فلسطین

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی گفت: شرکت آب منطقه ای مسئولیت احداث خط لوله انتقال پساب تا دریاچه ارومیه را برعهده دارد و تاکنون نیز برخی عملیات مربوط به آن انجام شده و پیش بینی می کنیم ظرف مدت دو سال آینده این خط لوله تکمیل شود.

 پساب فاضلاب شهر تبریز ۲ سال دیگر به دریاچه ارومیه می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم،علیرضا ایمانلو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: قرار است در بازه زمانی سه ساله به نقطه ای برسیم که بتوانیم 4 مترمکعب در هر ثانیه پساب تصفیه شده فاضلاب شهر تبریز را به دریاچه ارومیه هدایت کنیم.

وی افزود: تحقق این مسئله با بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر تبریز در سه سال آینده هدفگذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در حال حاضر که فقط مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهر تبریز در مدار بهره برداری است، ظرفیت تخصیص 1.5 مترمکعب بر ثانیه پساب تصفیه شده فاضلاب وجود دارد اما به دلیل اینکه هنوز خطوط انتقال آن به دریاچه ارومیه احداث نشده، هم اکنون این حجم 1.5 مترمکعبی بر ثانیه پساب به رودخانه آجی چای میریزد.

وی ادامه داد: شرکت آب منطقه ای مسئولیت احداث خط لوله انتقال پساب تا دریاچه ارومیه را برعهده دارد و تاکنون نیز برخی عملیات مربوط به آن انجام شده و پیش بینی می کنیم ظرف مدت دو سال آینده این خط لوله تکمیل شود.

ایمانلو اذعان داشت: پایان سال 96 انتقال پساب تصفیه شده فاضلاب شهر تبریز به دریاچه ارومیه با حجم 1.5 مترمکعب بر ثانیه به منظور طرحی برای احیای این دریاچه آغاز می شود و تا پایان سال 97 این حجم به 4 مترمکعب بر ثانیه خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.